.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاييد صلاحيت احمدي‌نژاد،رضايي،كروبي وموسوي
وزير كشور گفت: با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهيدان مطابق با ماده 60 قانون انتخابات نامزدهاي واجد شرايط در انتخابات دهمين دوره‌ رياست جمهوري به ترتيب حروف الفبا...
تاييد صلاحيت احمدي‌نژاد،رضايي،كروبي وموسوي

وزير كشور گفت: با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهيدان مطابق با ماده 60 قانون انتخابات نامزدهاي واجد شرايط در انتخابات دهمين دوره‌ رياست جمهوري به ترتيب حروف الفبا، محمود احمدي‌نژاد فرزنداحمد، محسن رضايي ميرقائد فرزند نجف، مهدي كروبي فرزند احمد و ميرحسين موسوي خامنه‌ فرزند ميراسماعيل از طرف شوراي نگهبان به عنوان نامزدهاي واجد صلاحيت تشخيص داده شده‌اند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، صادق محصولي روز چهارشنبه در يك نشست خبري همچنين تاكيد كرد: از آن‌جايي كه شوراي نگهبان اسامي را امروز به ما اعلام كرده است، تبليغات انتخاباتي نامزدها از لحظه اعلام اسامي‌شان شروع مي‌شود و تا 24ساعت مانده به انتخابات اين تبليغات مي‌تواند ادامه پذيرد؛ يعني نامزدها مي‌توانند از هم‌اكنون تا ساعت 8 بامداد 21 خرداد تبليغات‌شان را ادامه دهند و از اين ساعت به بعد ممنوعيت تبليغات انتخابات رياست جمهوري دهم آغاز خواهد شد.

وي همچنين در مورد سن راي دهندگان نيز گفت: متولدين 22خرداد 1370 و قبل از آن حائز شرايط راي دادن در انتخابات رياست جمهوري دهم هستند.

وي با اشاره به جلسات كميسيون تبليغات انتخابات گفت: جلسات مختلفي جهت استفاده مساوي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در اين جهت داشته‌ايم. اعضاي كميسيون تبليغات انتخابات شامل وزير كشور، دادستان، رييس سازمان صداوسيما و يك نماينده از شوراي نگهبان بوده است.

محصولي افزود: تصميمات خوبي گرفته شده است؛ وعده مي‌دهيم كه دراين دوره از انتخابات بهتر و با كيفيت بيشتري نسبت به دوره‌هاي قبل در جهت ارائه برنامه‌هاي بيشتر برنامه‌هاي خوبي از صداوسيما تدارك ديده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: بعدازظهر امروز قرعه‌كشي مربوط به تنظيمات پخش برنامه‌ها با حضورنماينده‌هاي نامزدها انجام خواهد شد. در اين دوره به گونه‌اي طراحي كرده‌ايم كه در روز آخري كه صدا وسيما برنامه‌هاي تبليغاتي را پخش مي‌كند، بتوانيم از تمام نامزدها برنامه داشته باشيم و اين‌گونه نباشد كه روز آخر نامزدي برنامه‌اي در صداوسيما نداشته باشد.

وي با بيان اين‌كه " در كشور ما انتخابات يك امر نمايشي عادي نيست" اظهار كرد: تعيين سرنوشت كشور ما با انتخابات رقم مي‌خورد و مديريت اجرايي براي چهار سال در بالاترين سطح توسط انتخابات رياست جمهوري صورت مي‌گيرد.

وزير كشور ادامه داد: اكنون كه در آستانه دهمين دوره‌ انتخابات رياست جمهوري قرار داريم، لازم است نكاتي مورد توجه همه قرار گيرد؛ مردم شريف ايران پيوسته با حضور گسترده‌ خود نظر و اراده‌شان را بر كشور حاكم كرده‌اند و پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تمامي صحنه‌ها اين مردم بودند كه با حضور خودانقلاب را پيش بردند و در صحنه‌هاي انتخابات مختلف آراي خود را دركشور حاكم كرده‌اند.

وي با يادآوري اين‌كه " پيش از پيروزي انقلاب انتخابات واقعي نداشتيم" گفت: انتخابات مولود انقلاب اسلامي است و امروز تمامي اركان نظام با راي مردم مشخص مي‌شود. از آن‌جا كه نظام ما يك نظام رويشي است و ايستا و منجمد نيست، بايد در تمامي مولفه‌ها رو به جلو حركت كنيم.

وي گفت: براي اولين بار سه مرحله از انتخابات را به صررت رايانه‌يي اجرا مي‌كنيم و اين موفقيت بزرگي است كه اميدواريم بتوانيم در انتخابات بعدي گام‌هاي بزرگتر كمي و كيفي داشته باشيم.

محصولي با بيان اين‌كه " هدف از اين تلاش‌ها حاكميت اراده مردم ومردم‌سالاري ديني بوده و هست" گفت: اين حاكميت اراده مردم بايد در تمامي عملكردها و رفتارهاي مجريان انتخابات جاري باشد. موسم انتخابات هم موسم خوبي است كه مردم نسبت به عملكرد و رفتارهاي احزاب و گروه‌ها اطلاع پيدا كنند ور فتارهاي‌شان را در مقايسه با ادعاهاي‌شان بسنجند و نمره دهند. فرصت خوبي براي گروه‌هاست كه با نشان دادن اخلاق اسلامي و صداقت با مردم خود را به مردم ارائه كنند. مردم شريف ما بيشتر از همه‌ مسوولين و نخبگان جامعه اين امر را انتظار دارند. بايد سعي كنيم با رفتار قانوني و رقابت اخلاقي فضاي دلنشين، صميمي و باشكوه براي كشور و مردم ايجاد كنيم با تخريب و هتك حرمت‌ها و شائبه‌ها و احيانا مطرح كردن مطالب غيرصحيح موجبات التهاب و دلهره را در جامعه فراهم نياوريم.

وي با بيان اين‌كه " كشور پيشرفت‌هاي خوبي در حوزه‌هاي مختلف داشته است" گفت: تاكنون اقتدار ملي در اين سطح كه امروز از آن برخورداريم را شاهد نبوده‌ايم و حضور حداكثري مردم مي‌تواند استمراربخش اين فضاي خوب باشد. امروز فضاي انقلاب به گونه‌اي است كه شعارهاي اوليه و گفتمان انقلاب اسلامي فضاي قالب در كشور است و در چنين فضايي مسوولين حيات با نشاط انقلاب اسلامي را دنبال مي‌كنند. خدمت‌رساني و خدمتگزاري بي‌منت هم جزو گفتمان قالب ملت شده است و اين مبارك است. شاهديم تمام مسوولين و حتي نامزدها نيز به دنبال بازآفريني شعارهايي مثل ساده‌زيستي، اتصال به امام ور هبري و خدمت‌رساني هستند.

وي ادامه داد: تخريب نه تنها اثر مثبت براي نامزد يا آن حزب ندارد، بلكه باعث روي‌گرداني مردم شريف ما از نامزدي كه تخريب مي‌كند خواهد بود. در گذشته شاهد بوديم هرگاه مردم احساس كردند فضاي ناعادلانه و تخريبي عليه نامزدي ايجاد شده است، عكس‌العمل منفي نسبت به آن نشان داده‌اند.

وزير كشور تاكيد كرد: بايد از طرح مباحثي كه موجب تخريب نامزدهاي ديگر و هتك حرمت آن‌ها و التهاب در كشور مي‌شود، خودداري كنيم؛ مطمئن هستم كه ملت ايران با برگزاري انتخابات باشكوه، با گامي بلندتر به اهداف عاليه‌ خود مي‌رسد. رقابت انتخاباتي در كشور بايد به گونه‌اي باشد كه موجب ايجاد وفاق و پيوستگي در صفوف ملت شريف ما باشد و هر كاري كه اتحاد ملي را خدشه‌دار كند، بايد از آن دوري كرد و به سمت انتخابات اخلاقي پيش رفت. وزارت كشور هم تمام هم خود را جهت همگرايي بيشتر مردم حول شعارهاي مشاركت حداكثري، رقابت قانوني و اخلاق انتخاباتي خواهد كرد.

وي گفت: اكنون فضاي بسيار خوبي در كشور حاكم است و نامزدها در فضاي آزاد و باز مطالب خودرا به مردم ارائه مي‌كنند، فضا به‌گونه‌اي است كه مردم ما دنبال يافتن حق هستند و برحسب برداشت خود از گفته‌ها و عملكردهاي گذشته، نامزدها راي خود را به صندوق خواهند انداخت.

وي با بيان اين‌كه " بايد قدر اين فضاي آزاد در كشورمان را بدانيم" خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است كه نحوه‌ مواجهه كانديداها با انتخابات و تبليغات انتخاباتي براي مردم در شناسايي كانديداهاي اصلح بسيار مهم است. توصيه مي‌كنيم نامزدها فرصت را غنيمت شمرده و توقعات مردم را محور قرار دهند و از اسراف و رفتارهايي كه مغاير با شان و منزلت مردم است بپرهيزند؛ چراكه اگر اين كار را بكنند در پيشگاه مردم پيروز ند ولو اين‌كه نتيجه به گونه‌اي ديگر رقم بخورد.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر ايجاد فضاي بي‌اعتماد در جامعه از سوي برخي گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري فصل الخطاب براي همه ماست، اما بعضي‌ها علاقه دارند اين مباحث را ادامه دهند. در واقع از اين جهت است كه اين‌ها فضا را مطلوب نمي‌دانند. ضرورتي ندارد كه مرتب بگويم فضا فضاي نامطلوبي است، ما نگرانيم. آن زمان كه خود آن‌ها انتخابات برگزار مي‌كردند باز مي‌گفتند كه ما نسبت به سلامت انتخابات ترديد داريم. چطور مي‌شود يكي برگزار كننده باشد و خودش در مورد صحت انتخابات ترديد داشته باشد؟ اين فضاسازي رواني است و مردم متوجه آن هستند.

وي تاكيد كرد: با سازوكارهايي كه در قانون پيش‌بيني شده است، هيچ‌گونه خدشه وارد كردن در انتخابات امكان‌پذير نيست؛ اگر خداي ناكرده تخلفات كوچكي بخواهد اتفاق بيفتد، فرآيندها به گونه‌اي است كه ديده مي‌شود و برخورد صورت مي‌گيرد.

وزير كشور در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه‌ نظارت وزارت كشور بر برخي شعارهاي غيرقابل تحقق نامزدها و همچنين نظارت بر منابع مالي ستادها گفت: در رابطه با شعارهاي نامزدها تنها توصيه‌ داريم كه شعارهاي‌شان به گونه‌اي نباشد كه موجبات شادماني دشمنان ما را فراهم كند؛ ما به عنوان خادمين ملت به نامزدها و هواداران‌شان توصيه مي‌كنيم كه شعارهاي‌شان در جهت رشد و ارتقاي دولت و نظام جمهوي اسلامي باشد. اما درباره نظارت به عملكرد ستادهاي كانديداها بايد بگويم كه قانون در اين راستا براي ما مجوز و تكليفي را روشن نكرده است؛ بنابراين اگر احيانا در اين‌باره تخلفاتي صورت گرفت، قوه قضاييه بايد مطابق وظايف خودعمل كند.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر نحوه تبليغات كانديداها در خارج از كشور و ترتيبات اتخاذ شده از سوي وزارت كشور براي راي دادن ايرانيان خارج از كشور گفت: تبليغات در خارج از كشور به طور مشخص مانند تبليغات داخل كشور است و استثنايي در اين بين قائل نشده است. ما در اين‌باره روابط در داخل را در خارج از كشور نيز ملاك عمل قرار مي‌دهيم.

وي افزود: مسووليت برگزاري انتخابات در خارج از كشور به عهده وزارت امور خارجه است و خوشبختانه بين مسوولين وزارت كشور و مسوولان وزارت امور خارجه در اين‌باره همكاري خوبي برقرار شده است.

محصولي همچنين به تشريح چگونگي برنامه‌هاي نامزدهاي رياست جمهوري از شبكه‌ جام جم پرداخت و اظهار كرد: مستندي كه خود نامزدها تهيه مي‌كنند به اضافه برنامه‌اي تحت عنوان پاسخ به ايرانيان خارج از كشور دو برنامه‌اي خواهد بود كه در شبكه‌ جام‌جم پخش خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره نوع برنامه‌هاي تبليغاتي نامزدها از صداوسيما گفت: در اين دوره از جريان انتخابات رياست جمهوري دهم براي اولين بار مناظره‌ دو به دو كانديداها را خواهيم داشت و هر نامزد مجموعا چهارونيم ساعت مي‌تواند ديدگاه‌هاي خود را در قالب مناظره بيان كند. همچنين در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه‌ دو نامزدها به سوالات مورد نظر پاسخ مي‌دهند و برنامه‌هاي ديگري نيز در نظر گرفته شده است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر راه‌انداختن شبكه‌هاي تلويزيوني از سوي رژيم صهيونيستي براي انتخابات ايران، گفت: اين‌كه دشمنان ما در صدد اين هستند كه در حساس‌ترين برهه تاريخي اين انقلاب و نظام كه انتخابات رياست جمهوري يكي ازآن‌هاست، دخالت و اعمال نظر خودشان را درافكار عمومي مردم اعمال كنند، طبيعي است؛ چراكه اسراييل و دشمنان قسم خورده ملت مي‌خواهند در مساله‌ مهمي مثل انتخابات حددهي كنند كه اين خود نشان‌دهنده اهميت انتخابات در ايران است؛ چراكه دشمنان ما مي‌دانند كه انتخابات در ايران سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وزير كشور همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر تمهيدات وزارت كشور نسبت به زدوخوردها و درگيري‌هاي برنامه‌هاي برخي كانديداها گفت: آن چيزي كه ما در اين‌باره اعلام كرده‌ايم اين است كه فضايي كه در اختيار نامزدها قرار داده مي‌شود بايد فضاي آرامش‌بخش و بدون تشنج باشد و مديريت داخلي اين مجالس به عهده‌ خود ستادهاست. اگر نامزدي، شخصي را در اين جلسه ديد كه مخالف افكار و نظراتش را بيان مي‌كند، ما صحيح نمي‌دانيم كه نسبت به ايجاد جو تشنج اقدامي انجام دهد و بهتر مي‌دانيم كه مردم ما خودشان بشنوند. البته مردم ما آن‌قدر فهيم هستند كه احسن را تشخيص و به كانديداي اصلح راي دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 30 شهريور 1388
آقاي موسوي و آقاي كروبي نميتوانند خوب صحبت كنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.